Vés al contingut principal Vés a la navegació principal Vés a la navegació de la pàgina Vés al peu de pàgina

Gran impacte mediàtic d’un reportatge amb la colaboració d’URBAG

26 July 2024

La investigadora Alba Badia ha col·laborat en la iniciativa “Esfera Climàtica“, organitzada pel CREAF. Aquesta iniciativa dona veu a investigadores expertes en canvi climàtic i temes ambientals. Gràcies a la col·laboració d’una xarxa de científiques de tot l’estat i dels mitjans de comunicació com la televisió, la ràdio i els diaris, s’està aconseguint transmetre les dades climàtiques al públic de manera fluida.

Els objectius d’Esfera Climàtica són els següents:

  • Integració Científica: Integrar de manera fluida l’expertesa científica en les narratives mediàtiques, garantint que els temes climàtics i ambientals es representin amb precisió i siguin fàcilment entesos pel públic.

  • Representació Diversa: Amplificar les veus de les científiques i experts de diferents disciplines, fomentant un diàleg més inclusiu sobre les crisis globals i les seves implicacions.

  • Col·laboració Mediàtica: Establir col·laboracions sòlides amb mitjans de comunicació, permetent una cobertura més robusta i informada dels esdeveniments i desenvolupaments relacionats amb el clima.

  • Formació i Desenvolupament: Equipar els científics amb habilitats comunicatives avançades, permetent-los interactuar de manera efectiva amb professionals dels mitjans i transmetre conceptes científics complexos a audiències més àmplies.

  • Comunicació Innovadora: Testejar  noves metodologies i enfocaments en l’engagement mediàtic, garantint que la informació compartida sigui rellevant, oportuna i impactant en l’abordatge dels reptes ambientals contemporanis.

 

Alba Badia, investigadora d’URBAG (Sostenipra), ha aportat el seu coneixement sobre refugis climàtics i onades de calor: “Els refugis climàtics han d’abordar les injustícies ambientals urbanes mitjançant la implementació d’infraestructures verdes i de refrigeració més accessibles, beneficiant grups vulnerables com els ancians, els nens i persones amb condicions mèdiques preexistents més afectades pel canvi climàtic”. A més, Badia ha mencionat la importància de l’efecte d’illa de calor a la ciutat de Barcelona: “la temperatura mitjana anual de l’aire en una ciutat amb un milió d’habitants pot ser d’entre un i tres graus més alta durant el dia respecte a la perifèria, mentre que durant la nit aquesta diferència pot disparar-se fins als 10 graus”.

Diversos mitjans de comunicació com l’ABC, elcorreo i elsaltodiario se n’han fet ressò al llarg dels darrers dies. Clica als enllaços per veure les notícies completes.

 

Alba Badia, investigadora de l’ICTA-UAB